پلتفرم هوش املاک
پلتفرم هوش املاک

وکالت تخصصی دعاوی ملکی

وکالت تخصصی دعاوی ملکی

وکالت تخصصی دعاوی ملکی از این منابع اگاه بشید و ان را درک کنید

ابطال وکالتنامه و سند رسمی انتقال ملک

جهت ابطال وکالتنامه و سند رسمی انتقال ملک هم چنین می توانید به وکیل متخصص پایه یک دادگستری مراجعه نماید. و برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت وکیل تاپ یا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نماید.

ابطال وکالت به این معناست که وکالت به طور جزئی یا کامل اختیاراتی را که به وکیل او داده شده است، می گیرد. گرفتن اختیار به عنوان یک کل، عزل نامیده می شود. عزل از وکالت به معنای فسخ و ابطال وکالتنامه ای است که قبلا داده شده است. ابطال وکالت یکی از کنجکاوترین و مورد تحقیق ترین موضوعات است. مصداق ابطال وکالت نیز بسیار مورد بررسی قرار می گیرد.

ابطال سند رسمی دقیقا چیست؟

ابطال شدن سند رسمی ملک به دعوایی گفته می شود که شخص کاملا برای بی اثر بودن یک یا چندین سند قانونی اقدام می کند. یعنی زمانی رخ می دهد فروش ملک به چندین نفر فروخته شده باشد و یا سند قانونی طبق مقررات انجام نشده باشد. اما از لحاظ قانونی صاحب ملک اصلی فردی است که ملک خود را در دفتر املاک، ثبت قانونی کرده است و به نام او است.

اعتراض به نظریه کمسیون ماده ۱۲ زمین شهری

بر اساس دستورالعمل های اجرایی اعتراض به نظریه کمسیون ماده ۱۲ زمین شهری توسط وزرات مسکن و شهرسازی تهیه و اجرا می شود. افرادی که نسبت به کمیسیون ماده ۱۲ زمین شهری اعتراضی دارند و در صورتی که زمین ها موات نیست و می توانند ساختمان سازی و عمران انجام دهند با گرفتن طرح دعوا مبنی بر ابطال نظریه کمیسیون شهری می توانند اقدام کنند. اعتراض به هر گونه املاک و راضی طبق آیین ماده ۱۲ دادرسی مدنی باید در دادگاه صالحه (دادگاه عمومی حقوقی)انجام شود.

الزام به انجام تعهد قرارداد ملکی

الزام به انجام تعهد مالی یا ملکی اگر تعهدی ذکر شده باشد که شامل پرداخت مالی و یا کالایی باشد باید بتوان آن مالیت را در نظر گرفت و به آن تعهد داشت. همانطور که می دانید قرارداد بخش بزرگی از زندگی اقتصادی  ما را تشکیل می دهد. پس باید برای انجام تعهد به قرار داد ارزش  خاصی قائل باشیم. و قبل از انجام قرارداد ملکی  باید یک نمونه قرارداد را با دقت مطالعه کنیم. که بیشترین معاملات ملکی در بنگاه های املاک یا دفاتر مشاور املاک انجام می شود. و سعی کنید برای رفع هر گونه مسائل حقوقی از وکیل ملکی استفاده کنید.

اموال غیرمنقول موظف است در تاریخی که در قرارداد بیع موعود به عنوان تاریخ انتقال تعیین شده است، غیرمنقول موضوع قرارداد را به بیع موعود انتقال دهد. لازم نیست در مرحله اقامه عقد، طرف بیع، مالک مال غیر منقول باشد. فقط باید در مرحله انتقال مالکیت داشته باشد. در این صورت اگر فروشنده در حین انتقال مالکیت غیرمنقول را نداشته باشد، چنانچه نتواند بدهی قراردادی خود را ایفا کند، حسب عدم امکان اجرا و تخلف از مقررات قانون تعهدات، به جبران خسارت محکوم می شود. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که خسارتی که در اینجا باید جبران شود، خسارت مثبت است. به عبارت دیگر خسارت ناشی از عدم اجرای کامل یا صحیح قرارداد است.

الزام به تحویل ملک

یکی از دعوای ملکی که امروز شایعه شده است الزام به تحویل ملک است. اصولا این اتفاق بعد از انعقاد قرارداد خرید و فروش ملک اتفاق می افتد. یکی دیگر از الزامات این دعوا می تواند سواستفاده از قرادادهای نادرست و احتمالی فروشندگان ملک باشد.  بسته بندی ظریف در دعواهای حقوقی کسی که اول از همه شروع به دعوا می کند خواهان است. فروشنده ملک خواهان این دعوا است. در دعوای الزام در تحویل ملک، خواهان با داشتن سند رسمی می تواند دعوای خود را آغاز کند. در این صورت خوهان باید تنظیم سند رسمی را مطرح نماید.

الزام به تنظیم سند رسمی

الزام به سند رسمی، قنون صرفا شخصی را که ملکی به نام او ثبت شده باشد را مالک ملک می داند. سند رسمی یکی از انواع سندهای بسیار مهم در قانون است. افراد مالک در بیشتر موارد با وجو داشتن سند رسمی مستقر می شوند. وجود سند رسمی در بسیار از جاها (معاملات املاک، اموال منقول مانند خرید خودرو، موتورسیکلت و غیره..) وجود سند رسمی ضروری است. دقت کنید در صورتی که فروشنده اقدام به تنظیم سند رسمی خود نکند خریدار می تواند الزام شخص را به تنظیم سند رسمی محاکمه نماید. الزام به تنظیم سند رسمی می تواند در دفتر وکالت ما انجام شود.

تامین دلیل انتقال مال غیر تامین دلیل تبدیل مورد اجاره به محل فساد

تخلیه به دلیل استفاده کردن مکان برای فساد که از نظر قانونی جرم سنگینی دارد. برای مشاوره حقوقی و دریافت بهترین وکیل ملکی می توانید با وکیل تاپ تماس حاصل نماید.

فروش پیچ و مهره گالوانیزه

تخلیه  به علت ایجاد مرکز فساد غیرقانونی که از مالک ملک درخواست می شود که شامل موارد زیر است:
سند مالکیت – قرارداد اجاره- مدارک مورد نیاز
و طبق قانون ماده ۴۹۰ قانون مدنی حکم محکومیت و تخلیه به علت تبدیل مورد اجاره به محل فساد و هزینه های دادرسی به طور قانونی انجام می شود.

فساد و توسعه اقتصادی

فساد یک پدیده پیچیده است. ریشه های آن در نهادهای بوروکراتیک و سیاسی نهفته است و تأثیر آن بر توسعه با توجه به شرایط کشور متفاوت است. اما در حالی که هزینه ها ممکن است متفاوت باشد و فساد سیستمی ممکن است با عملکرد اقتصادی قوی همراه باشد، تجربه نشان می دهد که فساد برای توسعه بد است. دولت‌ها را به مداخله در جاهایی که نیاز ندارند سوق می‌دهد، و توانایی آن‌ها را برای اعمال و اجرای سیاست‌ها در زمینه‌هایی که مداخله دولت به وضوح مورد نیاز است، تضعیف می‌کند – اعم از مقررات زیست‌محیطی، مقررات بهداشت و ایمنی، شبکه‌های ایمنی اجتماعی، تثبیت اقتصاد کلان، یا اجرای قرارداد.

تامین دلیل تخلیه محل تجاری

موضوع تخلیه و دلایل آن برای اجاره مسکن و محل کار مسقف در ماده ۳۵۰ و ذیل قانون تعهدات ایران شماره ۶۰۹۸ تنظیم شده است. قبل از اینکه در مورد موضوع اخراج در اجاره مسکن و محل کار مسقف صحبت کنیم، بهتر است در مورد آنچه باید از عبارات سکونت و محل کار مسقف بفهمیم صحبت کنیم.

سازه‌های منقول و غیرمنقول که برای سکونت فرد مناسب است و برای اسکان استفاده می‌شود، هرچند به صورت دائمی نباشد، اماکن مسکونی محسوب می‌شود. قانون تعهدات شماره ۶۰۹۸ ایران ایجاب نمی کند که یک قسمت مستقل به عنوان خانه تحت پوشش قرار گیرد.

در اجاره محل کار مسکونی و مسقف دلایل تخلیه به دو دلیل تخلیه مستاجر یعنی دلایل تخلیه ناشی از مستاجر و دلایل تخلیه ناشی از موجر تقسیم می شود.

دلایل تخلیه توسط موجر

اگر در موضوع تخلیه در اجاره مسکن و محل کار مسقف به دلایل تخلیه ناشی از موجر نگاه کنیم، در مواد ۳۵۰ و ۳۵۱ تنظیم شده است. بر اساس این مقررات، مستأجر حتی اگر طبق قرارداد اجاره بین خود و موجر عمل کرده باشد، باید مستأجر را تخلیه کند.

در ماده ۳۵۰ «ضرورت، بازسازی و پهنه بندی» به عنوان دلایل تخلیه ناشی از موجر تنظیم شده است.

تامین دلیل تعدی و تفریط محل اجاره

اگر اجاره نامه منقضی نشده برای مدت معینی مقرر کند که مستاجر ممکن است به دلیل نقض اجاره نامه تخلیه شود، در صورتی که مستاجر یا شخصی که در اختیار دارد، مالک می تواند به دادگاه منطقه شکایت کند:

  • اجاره نامه را (نقض) کرد.
  • مالک به مستاجر اخطار کتبی ۳۰ روزه داده است مبنی بر اینکه مستاجر اجاره نامه را نقض کرده است و موجر مایل به تصرف مجدد محل است. و
  • مستاجر از تمکین خودداری می کند.

موجر فقط باید ۱۴ روز قبل به مستاجر یا شخص در اختیار اخطار کتبی بدهد مبنی بر اینکه مستاجر یا شخص در تملک قرارداد اجاره را نقض کرده است و مالک بخواهد مکان مورد اجاره را مجدداً تصرف کند در صورتی که:

  • نقض قرارداد اجاره مستلزم رفتار مستأجر یا شخصی است که با رضایت مستأجر در ملک است.
  • این رفتار یک خطر آشکار و قریب الوقوع را نشان می دهد که مستاجر یا شخص آسیب جدی به خود، مستاجران دیگر، صاحبخانه، ملک یا نمایندگان صاحبخانه یا هر شخص دیگری در ملک وارد می کند.

ایجاد رابطه: قرارداد اجاره

شرایط اجاره: قرارداد اجاره (که یک قرارداد است) باید: باشد (در برخی کشورها الزامی نیست، اما همیشه توصیه می شود).ابراز قصد برای ایجاد رابطه موجر و مستاجر (به یاد داشته باشید که این داوطلبانه است). برای تعمیرات مبل در منطقه پونک با ما همکاری کنید کــه در پایان مدت اجاره، امکان استرداد تملک ملک به موجر فراهم شود .اموال را به طور منطقی توصیف کنید. و به وضوح طول مدت اجاره نامه ، میزان اجاره بها و نحوه پرداخت اجاره را نشان می دهد. البته این همان بند است که ما در معاملات عادی خود بیشترین توجه را به آن داریم.

 

دعوای ملکی

صفحه اصلی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + ده =